M-am bucurat când am văzut cât de prompt a fost răspunsul conducerii APIA. Bucuria nu mi-a fost de lungă durată, când am văzut şi ce conţine:
Ne bucură faptul că reprezentanţii Parlamentului sunt interesaţi de un sector vital al economiei, anume agricultura, chiar dacă veniturile unor angajaţi care au reuşit să atragă fonduri de un miliard de euro par a fi singura preocupare a doamnei Diana TUŞA. Din păcate pentru munca acestora, toţi fiind îndreptăţiţi să beneficieze de majorări salariale, trebuie să precizez că nu este vorba de o majorare, ci de o diminuare a veniturilor, a declarat Directorul General APIA, Daniel CONSTANTIN.
Ăsta da tupeu! Ordinul semnat tot de Daniel Constantin, scrie negru pe alb că salatiul de bază se majorează. Mai mult decât atât, nu ştiu cum se face dar nu toţi angajaţii care lucrează cu fonduri europene se bucură de această majorare, ci doar unii: cei angajaţi după data de 14 aprilie 2009. Surprinzător sau nu, după data de 14 aprilie au fost angajaţi (prin concurs, transfer etc) tocmai directorii coordonatori, restul posturilor fiind blocate. Cu alte cuvinte, exact gaşca de clienţi politici!




31 August 2009 la 5:53 pm
Tusa:” Mai mult decât atât, nu ştiu cum se face dar nu toţi angajaţii care lucrează cu fonduri europene se bucură de această majorare,(de 25% !!) ci doar unii:(..)gaşca de clienţi politici!” Continuarea logica ar fi: CEILALTI BENEFICIAZA DE MAJORARE DE 75%! Oare cat de greu e unora sa inteleaga!!!
31 August 2009 la 5:58 pm
absolut….pt. ca pana in luna aprilie au inchis tot ce a trebuit inchis…acesta era si scopul…iar veniturile le scot din imprumutul FMI………in Braila 90%sant someri…cat despre salariu sau o bacnota de 50ron incetul cu incetul nu mai percep culoarea m-am obisnuit cu cei de 1ron…ceea ce este o mare mitocanie pt. cei care si-au batut joc …………
31 August 2009 la 6:09 pm
lasa-ti ca da si UE ajutoare in zahar si malai pt someri si handicapati. In compensare pt marirea aceasta. Acum am auzit la Realitatea TV.
31 August 2009 la 9:25 pm
grupul de pinguini democrat-liberali sustin ca de fapt e o marire la marire.
31 August 2009 la 10:18 pm
Mi-am adus aminte cum Guvernul, pe vremea când erau încă simpli candidaţi la alegerile parlamentare, mai întâi a promis mai mult la salariu cu 50% profesorilor. Pe urmă au spus că nu este chiar 50%, că o parte s-au dat. Apoi au spus că nu sunt bani şi, în sfârşit, li s-au mai recalculat nişte sporuri de au căpătat mai puţin. Lor li s-au promis mult şi li s-a luat mult…
Oare cât de cretin poate fi cineva încât să creadă că se face o reducere de salariu pentru că mărirea este de doar 25%. De ce nu reduce Guvernul toate salariile astfel, să zică că le dă mai întâi 75% şi pe urmă să le “reducă” salariile la 25%.
Pe firul trecut am citat cadrul legal… se spune “PÂNĂ la 75%” (adică şi 0% la o adică)… de unde ideea cu reducerea?
31 August 2009 la 10:22 pm
Sper să se înţeleagă că prin cuvântul “cretin” nu vreau să jignesc altceva decât tupeul celor care fac asemenea lupinguri de gândire în comunicate oficiale. Nimic nu mă enervează mai mult decât oamenii politici care încearcă să te prostească în faţă doar pe baza susţinerilor stupide.
01 Septembrie 2009 la 1:37 am
@Bibliotecaru
“Nimic nu mă enervează mai mult decât oamenii politici care încearcă să te prostească în faţă doar pe baza susţinerilor stupide.”
Cam asta e strategia politica practicata de ceva vreme incoace, din pacate observ ca din ce in ce mai multi politicieni o adopteaza pentru ca functioneaza, cand, ca politician, spui un mare neadevar, fie el cat de ilogic, declaratia ta nu poate fi contestata de orice om de rand, ci doar de ziaristi care studiaza mull problema sau de adversari politici, care au si timpul si resursele necesare.
In conditiile astea e foarte simplu sa zici o minciuna, pentru ca poti sustine ca oricine te contrazice o face doar din rautate si interese politice, omul da rand n-are cum sa probeze acele afirmatii asa ca trebuie sa-si creeze o opinie, in principal, din instinct, daca sustine acel om politic de ceva vreme, sau a fost la un moment dat impresionat de le, il va crede si nu va mai asculta niciodata nimic din cea ce vor spune cei care l-au contrazis.
Intrbarea e acum, ce gen de politician poate sa fie si mai bun, si sa si para mai bun peste un astfel de om.
01 Septembrie 2009 la 1:40 am
In Romania circula foarte multa ura, si e exploatata la maxim.
01 Septembrie 2009 la 1:49 am
@ Diana Tusa
In legatura cu APIA, raspunsul pe care l-ati primit dumneavoastra are vreo valuare juridica? Daca nu ar fi interesant sa le cereti celor de la APIA documente oficiale care sa ateste situatia lor salariala actuala in comparatie cu salariile dinaintea crizei.
N-as fi surprins ca acele documente sa va dea dreptate, oricum, raspunsul lor e cel putin nepotrivit, lasand esenta la o parte, replici de genul: “veniturile unor angajaţi care au reuşit să atragă fonduri de un miliard de euro par a fi singura preocupare a doamnei Diana TUŞA” n-au ce cauta intr-un raspuns oficial.
01 Septembrie 2009 la 10:04 am
@ Radu Tanasescu
Doamna Tuşa nu a dat tot documentul… Îl puteţi citi aici:
http
bibliotecarul.blogspot.com/2009/08/micsorarea-salariilor-prin-marire.html
Veţi vedea cum acest director ia în băşcălie un parlamentar român într-un comunicat de presă oficial. Până aici am ajuns în România? Eu sper că acest director să fie demis chiar astăzi. Dacă nu există un motiv de demitere ca lipsa de respect, obrăznicia şi nesimţirea, atunci ofer eu alt motiv, lipsa cunoştinţelor necesare. Mă refer la aritmetică. Domnia sa spune:
“se stabileşte că majorarea salarială a noilor angajaţi este de 25%, faţă de 75 %, fiind vorba, de fapt, de o reducere cu 50%.”
Aş dori să-i explic personal domnului director că o reducere de la 175% la 125% nu este deloc o reducere de 50%, ci una de 28,57%.
Mai mult, aş propune guvernului să soluţioneze pe acest principiu enunţat de domnul director şi salariile judecătorilor. Să anunţe prin Ordonanţă de Urgenţă o scădere de salariu de până la 75%, după care, prin hotărâre de guvern, să le scadă salariul doar cu 25%, astfel salariile “crescând” substanţial de la 25% la 75% adică cu 300%… Nu ar fi mulţumiţi judecătorii să li se tripleze salariile în timp ce fondul lor de salarii ar fi încă cu 25% mai mic?
01 Septembrie 2009 la 11:53 am
cautam informatii despre apia si am ajuns sa citesc comentariile de aici si am constatat… cat timp liber au unii!!! cate flotari logice sunt postate aici, ce manipulare, cred ca toti sunteti fosti colegi de la baneasa, mai ales tu radule care faci calcule la total venituri cand calculele erau doar la influente
01 Septembrie 2009 la 8:39 pm
[...] -răspuns director general APIA: Ne bucură faptul că reprezentanţii Parlamentului sunt interesaţi de un sector vital al economiei, anume agricultura, chiar dacă veniturile unor angajaţi care au reuşit să atragă fonduri de un miliard de euro par a fi singura preocupare a doamnei Diana TUŞA. Din păcate pentru munca acestora, toţi fiind îndreptăţiţi să beneficieze de majorări salariale, trebuie să precizez că nu este vorba de o majorare, ci de o diminuare a veniturilor. Nota bene! Pentru a nu mai exista discuţii fac precizarea că, după data de 16 aprilie, dată la care toate posturile publice erau blocate, singurele angajări făcute au fost cele ale directorilor coordonatori şi coordonatori adjuncţi, numiţi politic conform OUG nr. 37/2009 privind unele masuri de imbunatatire a activitatii administratiei publice, publicată în Monitorul Oficial din 22 aprilie 2009) Acum… aţi citit cele trei cazuri… ultimele două vor face obiectul unor interpelări în Parlament, asta dacă miniştrii voi binevoi să mai răspundă interpelării unui deputat… În aceste condiţii, vin şi vă întreb: ce mai este de făcut? Încotro ne îndreptăm? Până unde se va merge cu tupeul şi nerespectarea legii?
01 Septembrie 2009 la 9:20 pm
Ceea ce m-a deranjat în mod expres la domnul director a fost reacţia la adresa unui parlamentar. Răspunsul ca răspunsul, domnia sa nu avea cum să pună sub nici o formă în comunicat următoarea frază “consider că scuzele doamnei Diana TUŞA sunt mai mult decât un semn de politeţe”. De ce ar trebui doamna Tuşa să-şi ceară scuze pentru că a cerut explicaţii de la un organism guvernamental? Într-o lume normală acest director ar fi fost astăzi demis şi ministrul şi-ar fi cerut scuze. Observ cu îngrijorare cum în ultimii 10 ani (mai ales în ultimii zece ani) anumiţi politicieni şi funcţionari publici au început să capete un discurs arogant, “la mişto”, lipsit de protocolul normal acestui nivel de discuţie. Acestea sunt semne de disoluţie a autorităţii democratice şi manifestare a dictaturii oligarhice, oricum ai întoarce lucrurile. Dacă cetăţenii stau şi privesc la televizor cum politicienii se bălăcăresc, o să ne trezim că dictatura s-a întors şi mai este nevoie să omoară câteva mii de oameni pentru a reveni la normalitate.
17 Septembrie 2009 la 11:21 am
[...] făcute la APIA? Da, cele despre care directorul instituţiei, Daniel Constantin, spunea că nu este vorba de o majorare, ci de o diminuare a veniturilor ? Ei bine, iată ce a declarat ieri acelaşi director: “Este un pericol destul de mare [...]
18 Septembrie 2009 la 12:06 am
eu sunt salariata la apia. nu are dreptate d-na deputata cel ce ne-a marit salariile pt ca era convins ca e enorm de munca la apia si este nu e gluma(vedeti pe cine gasiti la program lucrind mereu din tot ministerul in toate perioadele decit pe cei de la apia) a foat d-ul tariceanu care merita tot respectul pt ca a stiut sa ne aprecieze ceea ce facem.eu lucrez de 4 ani in apia venita prin transfer , aveti dreptate ca totul s-a angajat numai pe pile dar stiti ce partit a facut asta ?? PNL…MAI PUTIN TRANSFERATII. AM LUCRAT 27 DE ANI IN ALT SECTOR CA INGINER , D-NA DEPUTAT DA-TI-MI VOIE SA VA CONTRAZIC CA SUNTETI TINARA SI AVETI TOT VIITORUL IN FATA SI POATE E BINE CA SUNTETI MAI INCISIVA , IN CEI 27 DE ANI NU AM MUNCIT CIT AM MUNCIT IN ACESTI 4 ANI ASA CA LASATI-O VA ROG CU PRESUPUSUL. CEI CARE VB CA NU SE MUNCESTE SUNT INVIDIOSI CA NU SUNT EI AICI, SI ALT CEVA TOTI PILOSII AU PLECAT INTRE TIMP(CEI CARE NU SE PUTEAU ACOMODACU ACEST REGIM DRACONIC DE MUNCA)SI AU RAMAS TOTI CE CARE VOR SA MUNCESCA. STITI CA EU IN SAPTAMINA MARE CIND TOATE FEMEILE ERAU LIBERE LUCRU CARE POATE FI VERIFICAT, COCEAU COZONACI LUCRAM , INTRODUCEM DATELE IN CALCULATOR CA AVEM TERMEN DE TERMINATSI NU STIAM CUM SA FACEM SA TERMINAM??? STITI CA DIN CAUZA CA ZIUA FIIND AGLOMERAT SI PROGRAMUL MERGEA MAI LENT AM LUCRAT SI NOAPTEA DE LA ORA 23 PINA DIMINEATA SA TERMINAM , SI NU SINGURA CU ALTE COLEGE?????SI LUCREZ LA SECTORUL COTE DE LAPTE…TOT RESPECTUL FATA DE DV. CA DOAR NOI V-AM TRIMIS IN PARLAMENT DAR SINCER ATI GRESIT AICI ADRESA CU NEMUNCA SI NU VA MAI LUATI DE DOMNUL DIRECTOR DEGEABA CA NICI DINSUL NU CRED CA STIE PREA BINE CU CE SE SERVESTE APIA. O NOAPTE BUNA SI NU MAI SARITI ASA LA PRIMUL ZVON CA SUNTETI TINARA SI AVETI TOATA VITA INAINTE..CURESPECT O SALARIATA APIA, NUMELE SCRIE E PSEUDONUME
18 Septembrie 2009 la 8:50 am
sabina,
gandim la fel! si eu cred ca domnul director nu stie prea bine cu ce se mananca APIA. de aceea i-am si cerut demisia si apoi, vazand ca nu se sesizeaza, demiterea. pentru ca in locul lui sa vina un om competent!
18 Septembrie 2009 la 11:17 am
Nu stiu cat de explicita a fost colega mea de aceea imi permit sa intru si eu si sa va explic ca in teritoriu viata nu e chiar asa de roz cum cred unii s-au altii.Eu personal sunt referent in cadrul Apia si am salariu 970 ron,bani pentru care muncesc aproximativ 220 ore pe luna din cele 160 pontate si platite.Si sa nu uitam ca orice greseala se plateste.Stau uneori si 10-12 ore cu ochii in calculator si verific cereri,iar daca se intampla se gresesti,platica te cheama,in contextul in care norma de lucru la calculator este de 6 ore pe zi.Daca se intampla sa nu ai destula incarcatura in cadrul serviciului tau la un moment dat,imediat esti detasat la un altul sau chiar la un centru local APIA din judet pentru a ajuta acolo.As vrea sa va vad doamna Deputat la noi in birou atunci cand primim cereri pentru subventii la zootehnie si avem la usa si in birouri in unele zile si cate 700-1000 de oameni,va garantez ca nu a-ti sta nici pentru toti banii din lume(si asta fara spor de lucru cu publicul sau mai stiu eu ce alte sporuri pe care le au alti functionari publici).Da avem acel’nesimtit’spor de 75% la salariu dar atat si va garantez ca nu sunt nici pe departe cele mai mari salarii din administratie.Pilosi,asta chiar ma distreaza,au fost…dar cand au vazut cu ce se mananca APIA au rupt-o la fuga inca din primul an.tot bine de stiut ar fi si cum muncesc colegii nostri de la Serviciul Controale pe Teren care indiferent de vreme trebuie sa ajunga la parcelele de teren ce trebuie masurate cu GPS-ul indiferent ca au de parcurs pana acolo si 10 km pe jos de unde lasa masina si asta chiar daca ninge/ploua.Cand s-a pus in discutie accizitionarea de ATV-uri multi au crezut ca e doar un moft si bani aruncati in vant,dar va asigur ca sunt absolut necesare pentru asa ceva.Imaginati-va la munte,unde distantele dintre parcelele ce trebuiesc masurate sunt si de 20 km si nici nu se pune in discutie accesul cu auto.La centrele locale APIA consilierii au incarcatura de aproximativ 1000-1200 dosare/cereri cand norma europeana este de aproximativ jumatate.Nu stiu ce parere au toti colegii mei referitor la diminuare salariului,dar eu cu siguranta imi voi cauta un alt loc de munca pentru ca in ritmul asta NU SE POATE munci cu un salariu de 540 lei cu cat as ramane daca se ia acel spor si ca mine mai sunt destui calegi de aceeasi parere.Din pacate toti cei care sunt in situatia identica cu a mea sunt toti tineri si cunosc bine atat lucru pe calculator cat si programele si aplicatiile specifice APIA si a caror randament este mult mai bun decat cel al mai ‘coptilor’nostri colegi care au venit prin transfer de pe la directiile agricole si unii nici nu stiu de unde se deschide calculatorul.Acestia toti vor incerca si cu siguranta multi vor si reusi sa isi gaseasca alte locuri de munca si abia atunci ve-ti avea intradevar probleme dumneavoastra guvernantii cu APIA.eu cred ca ar trebui sa intrati mai profund in problema APIA si sa tine-ti seama de toate aceste lucruri atunci cand faceti afirmatii sau sustineti diferite cerei.in speranta ca nu v-a deranjat tonul si tema mea va multumesc anticipat.
18 Septembrie 2009 la 11:32 am
Revin cu scuzele de rigoare sa mai supun atentiei dumneavoastra un alt aspect foarte important dar pe care l-am uitat in prima mea postare.Toate posturile sunt blocate si toti cei care au plecat(din diferite motive)au lasat toate sarcinile de serviciu celorlalti ramasi marind astfel volumul de munca pe fiecare angajat in conditiile in care Uniunea Europeana a socotit de cuviinta ca Romania,la numarul de fermieri pe care ii are,ar trebui sa mai angajeze la APIA aproximativ 2500 de oameni.Asta cum o comentati d.na Deputat?
18 Septembrie 2009 la 11:34 am
Revin cu scuzele de rigoare sa mai supun atentiei dumneavoastra un alt aspect foarte important dar pe care l-am uitat in prima mea postare.Toate posturile sunt blocate si toti cei care au plecat(din diferite motive)au lasat toate sarcinile de serviciu celorlalti ramasi marind astfel volumul de munca pe fiecare angajat in conditiile in care Uniunea Europeana a socotit de cuviinta ca Romania,la numarul de fermieri pe care ii are,ar trebui sa mai angajeze la APIA aproximativ 2500 de oameni.Asta cum o comentati d.na Deputat? Si nu uitati ca statutul de functionar public nu iti da voie nici macar sa vinzi propriile tale legume in piata pentru a-ti suplimenta venitul si a avea din ce trai(cel putin la astia de jos)
19 Mai 2010 la 9:12 am
tot ce spui este adevarat ,un singur lucru nu…salariul
eu am in familie membru care lucreaza la APIA si pana ce nu a avut studii superioare a avut un salal de 1700 iar acum dupa terminaria SPIRU HARET salarul a crescut la peste 2500 lei desigur intrand in alta transa pe alt post …iar intrarea in APIA s-a facut pe pile